diumenge, 6 de gener del 2013

La dona nepalesa, el Fun Park i dia de REIS!

Hola de nou!! Avui és dia de Reis, evidentment aquí al Nepal tampoc es celebra aquesta festa. Aquest any no hi ha hagut cavalcada de Reis ni he pogut viure la màgia d'aquest dia. Però no passa res, estic content de ser on sóc! Suposo que ja és un bon regal!!! Què per cert!!! Un regal si que he tingut, els meus pares m'han enviat un sms dient-me que els Reis m'han portat una entrada per anar a veure el Barça al Camp Nou per quan torni!!! Així, que no em puc queixar gens!!! 

Aquesta setmana anterior he estat fent bastanta feina sobretot amb el Women Literacy Program, he anat a veure diverses presentacions de nous cursos. Ho deia en algun post anterior: és impressionant el paper de la dona i nena nepalesa que té a la societat. Ho fan gairebé tot i encara treuen temps per estudiar!! Veus un munt de nenes de deu o onze anys que tenen moltes responsabilitats a la casa i són totalment madures i responsables. Més d'una vegada m'he plantejat si és bo o dolent: per un cantó t'impressiona veure aquesta gran maduresa però d'altra banda també fa una mica de pena, ja que aquestes nenes no han pogut jugar al carrer. Han perdut una mica l'infantesa. En fi, tot un debat!!! Us adjunto alguna foto de les classes amb les dones en el curs d'alfabetització. 



D'altra banda, ahir dissabte varem fer també una activitat més lúdica amb els nois i noies del programa d'universitaris. Em varen trucar el divendres anterior dient-me que anaven al Fun Park i que volien que anés amb ells! Em va fer il·lusió que em convidessin, un bon moment per conèixer-los més i agafar confiança amb ells. El Fun Park és com una mena de fira que hi ha a Kathmandu on hi ha petites atraccions i parades. Hi ha la típica "nòria", els miralls, el vaixell pirata, autos de xoc, llocs per fer punteria... La veritat és que no val molt la pena, però va ser divertit anar-hi amb els nois i noies aquests! Són un grup molt maco i un sempre s'ho passa bé! Us ensenyo alguna foto.





Finalment, avui com que no hem pogut celebrar gaire Reis, hem pensat de fer un dinar de Reis. Hi ha hagut postre especial!!! Com que no hi havia tortell, hem fet pastissets de Reis!!! La Cris ha portat aquests pastissets que estaven boníssims!!! Després a la nit, també ens hem trobat tota la colla per prendre un cervesa. Així, que l'hem pogut arreglar força aquest dia. Us poso una foto del dinar d'avui i dels pastissets!




Doncs això ha estat aquesta setmana. Per cert, encara no us ho havia dit! El dia 16 de gener me n'aniré a Bangladesh a passar deu dies de vacances! Més endavant, ja us aniré donant més detalls! Em fa il·lusió anar a aquest país tant desconegut per a mi. La veritat és que no en conec res! En fi, moltes coses que vindran. Demà tinc un dia de feina i també per anar a immigració, que haig de renovar el meu visat del Nepal per no ser un sense papers!!! Ja us explicaré com va la burocràcia....

Ahh i no me n'oblidava!!! Com que aquí ja són més de les dotze de la nit, ja és dia 7 de gener. Per tant, és l'aniversari de la meva mare. Per molts anys mama!!! Totes i tots aquells que la coneixeu, ja sabeu, a felicitar-la! 
    

2 comentaris:

  1. Ostres anar a Bangladesh és com un somni... No pas pels atractius que pugui tenir, que els té com ens acabes d'explicar. És un mite generacional. La guerra de Pakistan contra Bangladesh (estan separats per la Índia) que fins al 1971 s'anomenava "Pakistan Oriental" va provocar una fam immensa, els nens apareixien esquelètics a les fotos de la premsa.
    L'exbeatle George Harrison, molt amic del músic Ravi Shankar, va organitzar el magnífic "Concert for Bangla Desh" al Madison Square Garden de NYC al 1971 mateix. Va ser el primer concert de rock solidari. Us recomano el DVD, per a mi és brutaaaaaal.
    Hi van actuar Ravi Shankar, Bob Dylan, Eric Clapton, Ringo Star, Billy Preston, Leon Rusell, i el mateix Harrison que va presentar el seu tema "Bangla Desh". No us ho perdeu!!!

    ResponElimina
  2. Ostres! Doncs no en tenia ni idea de tot aquest moviment musical! Tindré en compte la teva recomanació!!

    ResponElimina