dissabte, 15 de desembre del 2012

L'escola budista de nens i el sacrifici hindú dels animals

Avui és dissabte i, per tant, he fet la meva particular excursió de cap de setmana. En aquesta ocasió he anat a Pharping (uns quinze quilòmetres de Kathamndu) amb la María, l'Encar (una noia valenciana que vaig conèixer fa un temps) i en Ramesh, un noi nepalès amic de l'Encar (ell ha vingut amb dues germanes petites seves). Així, que finalment hem estat sis persones!!! Cada cop tenim un grup més gran i divers!! En aquest poble que hem visitat hi ha un munt de temples budistes i hindús força interessants de visitar. A més, està a prop de Kathmandú, cosa que fa que sigui de més o menys ràpid accés. Al Nepal no hi ha res que sigui ràpid! Us adjunto alguna foto dels temples budistes que hem vist per la zona i dels nens budistes que hem conegut.  







Una vegada hem deixat de visitar aquests temples budistes i hem deixat de jugar amb els nens ens hem dirigit cap al Temple hindú de Dakshinkali. Aquest temple està situat a la vora del riu u està dedicat a la deessa Kali. És un temple molt peculiar i que impressiona una mica, ja que és un espai sagrat on es sacrifiquen animals com a ofrena a la deessa. Pel que m'he estat informant aquests animals ha de ser mascles i no han d'estar castrats. La imatge del temple és una mica macabra, ja que en el lloc on es sacrifiquen els animals es pot veure com la sang dels animals va fluint pel terra fins que va a parar al riu. Es veu que l'ofrena ha de ser així i la sang ha de córrer fins arribar al riu. Aquesta és bona i purificadora per a les persones i és bo que toqui a la pell d'aquestes. Tot i això, la imatge de la gent descalça amb tota la sang corrent pel terra, crits d'animals i gent fent ofrenes realment impacta. Us ensenyo fotos de la gent fent ofrenes. Per respecte a les ofrenes i a vosaltres no he fet fotografies dels animals degollats ni de la sang corrent. També us mostro una fotografia d'un cartell que m'ha semblat curiós enmig d'aquella carnisseria que hi havia muntada.  





Al sortir del temple hem tornat cap al poble fer agafar el bus de tornada, però mentre pujàvem per un bosc que hi havia ens hem trobat un munt de gent fent picnic i ballant música nepalesa i internacional. Realment, hi havia una festa organitzada monumental i la gent anava fins i tot una mica beguda i, això, que només eren les 16h!! Quan ens han vist, evidentment, ens han convidat a venir a la festa i a ballar una estona. Del tot surrealista! Hem estat una estona amb ells i hem rigut molt. Una nova experiència made in Nepal. Us ensenyo fotos del moment.




Després de més o menys una mitja hora amb aquest grupet tant festiu ja varem anar a buscar l'autobús cap a Kathmandú. Ara bé, les aventures no s'acabaven aquí, ja que no hi havia lloc al l'autobús i ens va tocar posar-nos al sostre de l'autobús... jo ja havia vist gent damunt dels autobusos, però mai vaig imaginar que alguna vegada em tocaria posar-m'hi a mi... sort que el viatge ha estat curt!!!!! Un cop a Kathmandu, varem acomiadar la María, que l'endemà se'n va un mes a Pokhara. A l'acabar vaig estar parlant amb en Ramesh que em convidaria a veure un partit de la lliga nepalesa a l'estadi de Kathmandú!!! Això si que en tinc ganes, ara, em tocarà decidir de quin equip sóc. Suposo que miraré la taula de la classificació i triaré el que vagi primer jeje 

Finalment, m'agradaria comentar un aspecte polític del Nepal. Resulta que per aquest novembre hi havia previstes eleccions al país, però pel que es veu, el partit maoista ha decidit endarrerir-les, ja que semblava que no anaven a treure un bon resultat. Així funciona la democràcia en aquest país! De fet, des del 2008 que va haver el canvi de règim encara no s'ha fet cap constitució, estan negociant i negociant i ningú es posa d'acord. Aquests últims dies he vist força moviment polític pel carrer, la gent va amb banderes comunistes i del Nepal, realment no sé exactament que passa però com a estudiant de ciències polítiques que sóc em sembla molt interessant. Aniré investigant que passa! Us adjunto un dels cartells que he trobat pel carrer. Qui m'expliqui que vol dir, li dono premi!!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada