dissabte, 20 d’octubre del 2012

Comiat a l'oficina i vacances de Dashain!

Aquests últims dos dies han estat per centrar-se ja millor en la tasca que desenvoluparé durant aquest temps al Nepal. En primer lloc, m'agradaria presentar-vos el meu lloc de treball. Aquest està al barri de Maijubahal i és un centre de salut que va construir Amics del Nepal. A l'oficina hi treballem cinc persones fixes i moltes altres que van apareixent de tant en tant. Us adjunto unes fotos perquè us en pugueu fer la idea, així com les vistes que es veuen des del balcó de l'oficina. 





Tot i aquesta presentació de l'oficina i el tenir clar ja les tasques que realitzaré el Nepal, l'inici de la feina haurà d'esperar a després del Dashain. Com us vaig comentar, a partir d'avui dissabte, hi ha fins el dia 29 d'octubre la celebració del Dashain (seria com el nostre Nadal). Durant aquest període tothom se'n torna al poble d'on té l'origen i es reuneixen totes les famílies senceres. Són unes festes molt familiars i de retrobament. Per tant, com no podia ser d'altra manera a l'oficina, ahir divendres, varem realitzar un dinar de comiat (seria com els dinars de nadal de Catalunya, doncs en aquest cas dinar de Dashain). Varem menjar pollastre amb arròs i verdures. És un plat típic del Nepal. L'únic problema: per mi picava horrors!!!! Fins ara no ho havia comentat, però cada vegada que dines o sopes en un lloc no turístic, ja et pots preparar a menjar ben picant!!! Espero que al final m'hi vagi acostumant. Us adjunto unes fotos del dinar de comiat amb els i les companyes de feina. 




La veritat és que va ser un dinar molt agradable i tots vàrem gaudir molt. Al sortir de l'oficina, varem passar un moment per l'internat de Siphal per acomiadar-nos també de tots els nens i nenes. A l'entrada de l'internat, varem trobar una construcció d'uns gronxadors molt espectacular. Es veu que per Dashain, és tradició al Nepal construir grans gronxadors de canya de bambú perquè els nens i nenes puguin jugar. Us poso una imatge del súper gronxador! 


Per acabar la nit de divendres, i com no podia ser d'una altra manera els divendres a la nit, varem sortir una mica de festa per fer una mica de comiat entre el grup "social" que hem generat. Us poso una foto on estem en una disco súper estranya amb la Cris i l'Adriana (grup català!), i una altra on surten dos que també venen sovint amb nosaltres.  



Per cert, no em vull estar de comentar que encara flipo amb les vaques al mig de la ciutat.  Us poso una imatge que il·lustra molt bé la situació, Un cotxe vol passar i no pot perquè hi ha una vaca!!! Molt fort!!!


Doncs res, finalment també us vull informar què faré jo aquests deu dies de festa del Dashain. Aniré a fer el trekking al camp base de l'Anapurna!!!! Per fer el trekking estaré vuit dies i aniré amb un sherpa que em farà de guia. El que no he contractat és portador, penso que ja sóc prou grandet com per portar-me els meus trastos!!!! Per tant, estaré a partir de demà vuit dies sense connexió d'Internet ni mòbil. Així, que a la tornada us explicaré com ha anat la gran aventura a l'Anapurna. Happy Dashain a tothom!!

3 comentaris:

  1. Pau!!! que vagi bé per l'anapurna!!! Eloi

    ResponElimina
  2. Hola Pau!

    Soc la Monica, voluntaria d'Amics, que vaig organitzar les ESTADES (on van venir la Tania & Cia) Crec que algun dia ens deviem veure per la oficina, quan venies a veure a en Ramon... Ell ens va enviar el teu blog fa un parell de dies i avui m'he posat al dia.

    Molt be tot el que expliques!!!! M'he divertit molt llegint les teves impressions, coincideixo totalment amb tu: el Nepal es un pais màgic i Kathmandu, tot i que es una ciutat caòtica i bruta, a la vegada té alguna cosa molt especial i està plena de vida.

    M'alegro que estiguis bé al BASE CAMP HOSTEL amb en Sanjeev i la resta de voluntaris. Quan vam visitar-ho l'estiu passat amb la Sarima, vam creure que seria un molt bon lloc per a que aterrin els voluntaris, per coneixer una mica la ciutat i la gent abans de decidir-se per algun pis.

    Au doncs, no m'enrollo mes!! Que gaudeixis del trekking i a la tornada, a fer una bona feina a Siphal, amb la Cris!! Li fa molta falta una empenta a aquest centre, BONA SORT!!!! T'aniré seguint!

    Una abraçada des de Barcelona!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei Mònica!! La veritat és que estic molt content aquí al Nepal. Just ara, acabo de publicar un nou post sobre el trekking que he fet aquestes vacances de Dashain. Seguim en contacte per qualsevol cosa. Una abraçada!!

      Elimina