dilluns, 15 d’octubre del 2012

El Dashain i la primera tuk tuk!

El dia d'avui ha començat molt tranquil també. M'he llevat i m'he ficat a treballar una mica amb la tesina. Després he anat a "the garden of dreams". És un jardí molt tranquil que hi ha al mig de Thamel (ple bullici de la ciutat) on hi ha fonts i gespa. És un lloc força guapo on normalment hi van les parelletes a fer coses de parelles. Tot i això, jo hi he anat sol!



Al migdia he quedat amb la Cristina per anar a dinar i després anar a l'internat de Siphal per treballar una mica. A l'internat estan realitzant ara el pressupost anual. Problema: ens varen enviar un excel amb les lletres i els números en nepalès. Per tant, nosaltres no enteníem res de res!!! És per això, que anàvem a l'internat perquè ens ho desxifrin a l'anglès.

Per anar-hi, he agafat la meva primer tuk tuk (és una mena de furgoneta força petita i inestable amb tres rodes que serveix com a transport públic). La veritat és que pujar-hi és tota una aventura, ja que hi ha vegades que tens gent assentada a la teva falda i tot!! Anem com sardines!! Ara, agafar-la, fàcil fàcil, no ha estat!!! Ens ha costat bastant trobar-ne una que anés cap a Siphal. Finalment, hem trobat una tuk tuk que si que hi anava! Hi hem pujat i al veure que no arrencava, hem mirat que passava. Hem vist un policia que estava parlant amb la conductora. De cop veiem que el policia ve cap on estàvem nosaltres i ens diu que baixem de la tuk tuk! Resulta que li estava posant una multa per ves a saber que i li retenia el vehicle!!! En fi, hem baixat i hem acabat agafant una altra!! Aventures com aquestes, les que volgueu! 

Un cop a l'internat, hem estat revisant els pressupost amb la seva directora, la Mohini (que per cert, se'n va un temps de vacances i ens la canvien!). Un cop mirat els pressupost general ens n'ha ensenyat un altre a part corresponent a la celebració del Dashain, que comença just ara. El Dashain pels nepalesos seria com el nostre Nadal. És la festa més important del país i es fan uns menjars especials. Perquè els nens de l'internat no es quedin sense Dashain, ens han demanat un esforç econòmic extra! Segons el que tinc entès, el Dashain és la victòria dels Déus i Deesses contra el dimoni, però encara no estic molt assabentat de la tradició nepalesa. Prometo més endavant aprendre-m'ho una mica i explicar-vos millor! De moment, us haureu de conformar amb la wiki!!!

Un cop sortits de l'internat ens hem traslladat amb una altra tuk tuk (ueueuue!!!) cap al barri d'Asan (és un barri on hi ha una barbaritat de botigues, gent i tot el que et vulguis trobar. Si una cosa busques a Kathmandu, segur que la trobes a Asan). Jo no havia vist mai tanta gent junta. Són carrers molt estrets plens de gent, cotxes, motos i bicicletes!! Hi ha fins a tres carrils en un carrer estretíssim. Moltes vegades has de saltar literalment per damunt dels cotxes per passar! Tot i això, l'ambient és espectacular i m'ha encantat passejar-hi! Aquí us adjunto alguna foto d'Asan!





Finalment, hem acabat el dia entrant a Durbar. És una zona on hi havia antigues residències del rei i on hi ha molts temples. És bastant guapo de veure!! Per entrar s'ha de pagar uns set euros i nosaltres amb el carnet de cooperant hem entrat de forma gratuïta!!! Fantàstic! Us adjunto també alguna foto de Durbar!!!





I res, demà em pensava que aniria a treballar a l'oficina!! Però res, al final he rebut un mail que m'han dit que demà es celebra el Dashain i l'oficina està tancada. Així, que quan no són naps són cols i cada dia és diferent. Al Nepal no es pot planificar en excés, cada dia és una aventura. És la màgia d'aquest petit país! Fins aviat!!!!



2 comentaris:

  1. Quina passada Pau!! M'encanta! Tot i que m'havia empanat per llegir-te, m'estic posant al dia!!! Tu arribar i una gran festa, serà la teva benvinguda? petonets!

    ResponElimina
  2. Doncs sí!! Arribar i moldre!!!! Ara aquests dies potser faré alguna volteta pel país, ja que hi ha molts dies de festa. Ja us explicaré!!!

    ResponElimina